Kirjaudu sisäänKäyttäjätunnusSalasana
Kirjaa minut aina sisään automaattisesti    
Rekisteröidy
Rekisteröidy
Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit
Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit
Arkku.net Foorumin päävalikko » Helpdesk

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin
Evrsoft ja Arkku.net?
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Misse
-


Liittynyt: 30 Lok 2009
Viestejä: 17

LähetäLähetetty: 2.11.2009 9:57    Viestin aihe: Evrsoft ja Arkku.net? Vastaa lainaamalla viestiä

Rakennan kotisivujani ohjelmalla Evrsoft first page 2006. Ohjelma toimii aivan loistavasti ja ohjelman omassa esikatselussa sivut näyttävät juuri sellaisilta kuin haluan. Ongelma vaan on se, että kun lataan sivun arkku.net:iin ei sivu enään näytäkkään samalta netissä. Olen kokeillut useita eri selaimia ja tulos on aina sama.

Olen sivujeni taustaksi ladannut jpg.tiedoston netistä (kyllä, se on täysin ilmainen ja sitä saa käyttää kuka tahansa Smile ) ja kuva näkyy hienosti taustana omassa esikatselussa, mutta ei netissä...netissä näkyy ainoastaan valkoinen taustaväri. Sama juttu on myös käynyt keskittämisen kanssa...olen siis halunnut tekstin aivan keskelle sivua ja kahdelle riville, mutta nyt jostain syystä teksti tuleekin yhdelle riville.

Mikä siis vikana kun nämä ominaisuudet eivät näy netissä? Onko kikkaa millä korjata tämä ja saada oikea tausta näkyviin? Eihän ole niin, että Evrsoft jotenkin olisi huonompi ohjelma ja kannattaisi vaihtaa johonkin toiseen? Onko esim. Officen oma page maker parempi?

Mainitsen vielä, että käytän aivan perus HTML4.0 joten ei mitään vaativia juttuja tässä olla tekemässä kuitenkaan Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Misse
-


Liittynyt: 30 Lok 2009
Viestejä: 17

LähetäLähetetty: 2.11.2009 10:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ratkaisin ongelman itse aika pitkälti... Nyt sain pienellä koodin korjailulla tekstin keskitettyä ja kahdelle riville. Explorer näyttää taustakuvankin nyt ihan nätisti, mutta Google Chrome jota itse käytän ei näytä taustakuvaa ollenkaan, vaan yhä edelleen näkyvissä on valkoinen taustaväri.

Kuinka saan koodin näkymään kaikissa selaimissa, vai onko niin ettei se ole mahdollista?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
SweetOne
-


Liittynyt: 13 Lok 2009
Viestejä: 66
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: 2.11.2009 15:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pastee koko koodi tähän niin katsotaan. Suosittelen toki siirtymään notepad kohtaiseen koodaamiseen noi softat on vähän epävarmoja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Misse
-


Liittynyt: 30 Lok 2009
Viestejä: 17

LähetäLähetetty: 2.11.2009 19:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä on nyt tuo koodi:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">
<html>

<body background="http://farm1.static.flickr.com/77/167285657_367d458ccc_o.jpg"><br><br><br><h1><center>Tähän avautuu<font color="550000"> Korsettiliike Uniikin</font> kotisivut<br> Marraskuussa 2009</center></h1>


</body>
</html>

Tuon taustakuvankin vaihdoin suoraan URL-osoitteeseen ja nyt se näkyy kaikilla selaimilla..vie tosin aikaa ladata tuo tausta. Onko tosiaan niin ettei kuvia voi liittää omalta koneelta sivuille, vaan niiden kaikkien pitää olla netissä? Kun mulla nyt on tuo taustakuva ihan koneellakin, eikö sitä mitenkään saisi ladattua nettiin niin, ettei sivua avatessa selain hakisi kuvaa jostain muualta vaan avaisi nätisti koko sivun samantien?

Ehkäpä tyhmiä kysymyksiä nämä..mutta minä en olekkaan mikään tietokonefriikki vaan täysi aloittelija Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
SweetOne
-


Liittynyt: 13 Lok 2009
Viestejä: 66
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: 2.11.2009 20:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jos sulla on arkku.netin kotisivutila ni lataa kuva sinne. laita kuva images kansioon. [kuvan koko olisi hyvä olla alle 100kt niin se on nopea ladata]

ja tässä koodi .css tiedostoon

background: url('images/kuva.jpg');

kannattaa varmaan hieman lukasta css:ssää niin helpottuu koodaus huomattavasti.. erillinen .css tiedosto on kätevä olla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Misse
-


Liittynyt: 30 Lok 2009
Viestejä: 17

LähetäLähetetty: 2.11.2009 20:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

juu, on kotisivutilaa - ja nyt tulee todella urpo kysymys:

Lataanko siis ftp:llä omalle sivulleni kuvan? Mihinkä kansioon sen siellä pistän? Pitääkö mun muuttaa kuvan nimeä jotenkin jos se on ladattuna sivulle..öh, siis pitäiskö koodiin laittaa se kuvan uusi URL joka sillä sitten olisi mun sivulla?

Oi oi..nyt tuntuu kyllä hieman siltä, että jollakin on naurussa pitelemistä.. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
SweetOne
-


Liittynyt: 13 Lok 2009
Viestejä: 66
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: 2.11.2009 20:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kirjaudut sisään ftp tiedostojen hallintaan ja lataat kuvasi images kansioon jolloin määrite näyttää tältä

<body background="images/kuvasi.jpg">

tässä näet "kuvasi uuden urlin" joka on "images/kuvasi.jpg" mikäli kuvasi nimi on "kuvasi.jpg"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Misse
-


Liittynyt: 30 Lok 2009
Viestejä: 17

LähetäLähetetty: 2.11.2009 20:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitokset vaan avusta!

Nyt näkyy ihan ok kaikissa selaimissa..hieman toki on eroa riippuen siitä millä yhteydellä ja koneella sivua katselee.

Noh, onneksi tuo vasta on harjoittelukappale ja oikeat sivut tulevat sitten myöhemmin tämän kuun aikana Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
SweetOne
-


Liittynyt: 13 Lok 2009
Viestejä: 66
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: 5.11.2009 16:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eipä mitään. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Arkku.net Foorumin päävalikko » Helpdesk Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa