Kirjaudu sisäänKäyttäjätunnusSalasana
Kirjaa minut aina sisään automaattisesti    
Rekisteröidy
Rekisteröidy
Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit
Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit
Arkku.net Foorumin päävalikko » Mainostus

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin
KiPu - Kiusatun Puolesta
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
antiwäkki
-


Liittynyt: 13 Tou 2014
Viestejä: 6

LähetäLähetetty: 18.5.2014 20:00    Viestin aihe: KiPu - Kiusatun Puolesta Vastaa lainaamalla viestiä

Hei, ja kiitos mielenkiinnosta avata ja mahdollisesti lukea tämä aihe. Haluan aivan aluksi sanoa muutaman sanasen kiusaamisesta - kaikissa muodoissa - koska kaikki kiusaaminen, koulussa, työpaikalla, vapaa-ajalla sekä verkossa - kaikki ne pohjautuvat yhteen, lähtökohtaisesti samaan kiusaamismuotoon. Kiusaaminen on kuin huume, sitä yritetään ja on yritetty iät ajat kitkeä - tuloksetta, aina kiusaaminen palaa jollain muotoa takaisin. Eikä kiusaamisen eri muodot ole toisistaan eroavia, eikä siten voida sanoa että "ei tuollainen voi sattua niin kuin tämä" - tyyppisesti, kaikki kiusaamismuodot sattuvat loppujenlopuksi yhtä paljon ja kaikista muodoista jää arpi, sanallisesta kiusaamisesta mieleen sekä fyysisestä kehoon.

Syy miksi minä tästä aloitin keskustelun on selvä; olen vuodesta 2013 kehittänyt verkossa toimivaa kiusaamisenvastaista tukipistettä - vain verkkoon. Eli tällä hetkellä, eikä tulevaisuudessakaan ole tulossa Internetin ulkopuolista toimintaa muuten kuin että pyrimme käymään erilaisissa nuorisotapahtumissa kertomassa toiminnasta, kaikki muu siis tapahtuu verkossa. Kuten varmaan jokainen ymmärtää, siteeraan toimintaa "sosiaalinen tukipiste" - sloganilla. Toiminta sai alkunsa tosiaan vuonna 2013 Facebookissa, jossa edelleen pyörii nimellä "KiPu - Kiusatun Puolesta 2013" jota minä edelleen henkilökohtaisesti pyöritän.

Nyt todennäköisesti kauhistellaan; "Eikö tuo ole vaarallista jos kouluttamaton neuvoo todennäköisesti sielurikkoisia ihmisiä?" On, enkä sen takia ala sorkkimaan millään muotoa ihmisen mieltä, ainoastaan annan ihmisille mahdollisuuden kertoa omista kiusaamiskokemuksistaan ja kommentoi ja pyrin auttamaan jos resurssini siihen riittävät, en siis pyri olemaan kuraattori tai terveydenhoitaja saatika mielenterveyshoitaja - olen vain oma itseni ja autan miten pystyn.

Se, mitä minä tällä aiheella haen takaa on: Toivoisin täältä löytyvän ihmisiä uudelle, vasta-avatulle "Kiusatun Puolesta" nimisellä tukipalstalle, jonne jokainen saa anonyymisti kertoa omia kiusaamiskokemuksia ja muut käyttäjät sekä KiPu-tiimi kommentoivat niitä - siinä määrin, missä pystytään. Tämän aiheen ei ole tarkoitus myöskään olla mainostusviesti, vaan saada ihmiset liikkeelle. En tiedä, mutta uskon että jokaisessa sosiaalisen median toiminnassa on mukana ihmisiä, joita kiusataan, on kiusattu, on ollut kiusaaja tai on kiusaaja. Unohdin mainita, mukaan ovat tervetulleita MYÖS kiusaajat, koska kaikkien näkökulma on tervetullut.

Jos kiinnostaa, tule ihmeessä mukaan! Toiminta on vapaaehtoista eikä tukipalstalle rekisteröityminen maksa saatika velvoita mihinkään, tukipalstan osoite on: Tukipalstalle

Ps. Toivon myös tykkääjien tykkäävän Facebookissa sivustamme "KiPu - Kiusatun Puolesta 2013

KIITOS!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Arkku.net Foorumin päävalikko » Mainostus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa