|
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jfi -
|
Lähetetty: 16.9.2012 0:53 Viestin aihe: Sähköpostilista |
|
|
Hei,
Sähköpostin uudelleenohjaus onnistuu hallintapaneelisssa. Voinko päivittää hallintapaneelin uudelleen ohjaus kenttää jollain scriptillä?
Ongelmaesimerkki:
Minulla on meikalaiset.fi domain ja kotisivutila Arkku.netissä. Sivustoni saa uuden rekisteröidyn jäsenen "matti.meikalainen@hotmail.com", jonka se tallentaa tietokantaani. Haluan päivittää "kaikki@meikalaiset.fi"- uudelleen ohjauskenttää samalla automaattisesti jollakin skriptillä, jotta "matti.meikalainen@hotmail.com" on tässä "kaikki@meikalaiset.fi" uudelleen ohjaus -kentässä.
Haluttu ratkaisu:
Minun ei tarvitse henkilökohtaisesti käydä lisäämässä Matti Meikäläisen osoitetta uudelleen "kaikki@meikalaiset.fi" -uudelleen ohjauskenttään, vaan voin tehdä sen automaattisesti. Haluaisin siis, että kaikki@meikalaiset.fi osoitteeseen lähetetty posti ohjautuisi sivustoni rekisteröityneille jäsenille, jotka minulla on tietokannassa. Jos joku muuttaa sähköpostiosoitettaan, niin scriptini kävisi muuttamassa puolestani uudelleen ohjauskenttään.
Kysymys:
Voinko php:llä päästä käsiksi johonkin tiedostoon domainini sähköpostipalvelimella, vai pitäisikö minun käyttää jotain muuta tapaa? Onko se ylipäätänsä mahdollista?
Selvisiköhän tuosta ajatukseni ja ongelmani?
Terveisin Jouni Finnilä |
|
Takaisin alkuun |
|
Lefa Arkku.net henkilökunta
|
Lähetetty: 16.9.2012 20:17 Viestin aihe: |
|
|
Moi,
Valitettavasti meillä ei ole tuohon tarkoitukseen tarjolla mitään helpottavaa scriptiä tai rajapintaa.
Parillakin eri lähestymistavalla tuota voisi lähteä ratkaisemaan.
Voisit koodata PHP:lla scriptin, joka kirjautuu hallintapaneeliimme ja käy tekemässä muutoksen. PHP-scriptisi toimisi siis käytännössä http(s)-clienttinä ja käyttäisi hallintapaneeliamme samoin kuin nettiselaimetkin.
Tässä lähestymistavassa voi hieman oikoa - scriptin ei oikeastaan tarvitse osata lukea hallintapaneelin tuottamaa html:ää, kunhan se osaa kirjautua sisään hallintapaneeliin ja lähettää samanlaisen POST-kutsun kuin nettiselainkin lähettää hallintapaneelin muokkaa sähköpostitunnusta-sivulla.
Miksikään kovin helpoksi hommaksi en tuota uskaltaisi kyllä kehua.
Toinen tapa olisi muuttaa kaikki@meikalaiset.fi uudelleenohjauksesta normaaliksi postilaatikoksi. Jokin PHP-scripti tai muu sähköpostien uudelleenohjaukseen tarkoitettu ohjelma kävisi sitten säännöllisin väliajoin lukemassa kyseisen postilaatikon viestit, ja lähettäisi uusista viesteistä kopiot tietyille vastaanottajille.
Valitettavasti en osaa mitään tuohon tarkoitukseen sopivia scriptejä/ohjelmia. Googlesta voisi kuitenkin löytyä esim. hakusanalla "PHP mail forwarder" tai "PHP mailing list" tms. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|