Hidieh -
|
Lähetetty: 7.10.2010 15:10 Viestin aihe: tietokannan tekeminen ja lomakkeen tulostus? |
|
|
Olen siis rakentelemassa sivujani. Sain jo avun toiseen ongelmaani, mutta nyt on edessä ilmeisestikkin tietokannan tekeminen, jota en siis osaa sitten alkuunsakkaan.
Tuo pitämäni sivusto on siis virtuaalitalli ja siellä järjestetään hevoskilpailuja. Haluaisin tehdä sellaisen lomakkeen, jossa olisi vain yksi textarea sekä lähetysnappi, ei mitään muuta. Lähettäessä textarean sisältö tulostuisi suoraa samalle sivulle hieman alemmas (tai vaikka niin, että sivu pitää päivittää tms, mutta kuitenkin niin, että itse lähettäjä/tietokanta/koodi "lisää" sisällön, en minä. Hommaa hankaloittaa myös se, että textareaan pitäsísi pystyä kirjoittamaan eri otsikoiden alle ja eri otsikoiden alla olevat tekstit tulostuisivat myös sivun alareunassa eri kohtiin. Ja vielä kaiken kukkuraksi, tietokannan pitäisi ns. "sulkea" tietyn otsikon alaisen materiaalin lisäys kun 100 riviä tulee täyteen. Saatoin selittää hieman sekavasti, mutta heitän kohta ohjetta perään.
(Ja olen siis untuvikko php:n ja ohjelmoinnin parissa, tarvitsisin jonkun, joka tekisi koodin kokonaan valmiiksi tai sitten opastaisi kädestä pitäen alusta saakka kaiken oleellisen ja ei, en kaipaa nyt oppaiden vinkkejä : "opette ite koodaamaan", erinäiset valmiit koodipätkät saa toki linkittää)
pst. onko aihe väärällä alueella?
Viimeinen muokkaaja, Hidieh pvm 25.10.2010 17:14, muokattu 1 kertaa |
|